Мотивація до навчання молодших школярів

Я,  Онищук Ольга Михайлівна вчитель 1 класу. З перших днів навчання дитини в школі намагаюся створити ситуацію успіху, підбадьорюю учнів ,що зазнали невдачі, хвалю навіть за незначний крок уперед. Дитячу співпрацю я починала з найпростішого :

  • Як сидіти за партою, щоб працювати «очі в очі» з товаришами;
  • Як погоджуватися ,не заперечувати;
  • Як допомагати і як просити допомоги;
  • «Ранкові зустрічі» в нас проходять кожен день за 15 хвилин до уроку.
  • Діти стають в коло і вітаються один з одним, потім упродовж короткого часу діляться своїм власним досвідом із товаришами. Діткам це дуже подобається.
  • У 1 семестрі були роздруковані кошики, які кріпилися до шафи кожної дитини ,впродовж уроків дітки отримували фішки за правильні відповіді ,а потім обмінювали на горішки та грибочки ,які приклеювали у кошик для білочки.

Для мотивації дітей до навчання я залучаю батьків, а саме  створила групу у вайбері «Школярик 2017»,де  я спілкуюся  з батьками і батьки мають змогу спілкуватися один з одним.

Обов’язково телефоную батькам і розповідаю про успіхи дитини.

Я, Хильчук  Марія вчитель 2 класу.

Мій девіз : “Учитель готується до найкращого уроку все життя”.

В.Сухомлинський.

Кожного разу, готуючись до уроку, я намагаюсь знайти щось надзвичайно цікаве.

В сучасних умовах все важче зацікавити школярів – адже світ і так насичений різноманіттям подій. В кожного свої методи, але невід’ємною частиною уроку є мотивація.

У своїй роботі я постійно зацікавлюю дітей, та  активно використовую свій творчий потенціал:  різноманітні методи, прийоми і засоби навчання.

  • В першу чергу обираю різні форми уроку. Такі як: подорожі, пригоди, урок-казка, урок-сюрприз, у вигляді конкурсу, презентації, урок-екскурсія, вікторини, урок-змагання.
  • Комп’ютер, таблиці, ілюстрації, відеофільми, презентації — правильне й доречне використання цього тільки прикрашає будь яке заняття.
  • Велику перевагу на уроках віддаю інтерактивним вправам: «Аналогії», «Обговорення», «Вузлики», «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ», «Роби, як я», «Незакінчене речення».
  • Постійно використовую дидактичні ігри та ігрові ситуації на уроках: «Казкові герої», «У ролі чарівника», «Веселий м’ячик», «Там – там», «Збери слово», «Ланцюжок», «Так чи Ні», «Хто де живе?» і т. д.
  • Постійно співпрацюю з батьками. При потребі даю поради та консультую батьків.
  • Даю волю вибору інформації учням та викликаю інтерес до навколишнього середовища через екскурсії та мережу Інтернет.
  • Мотивую дітей за допомогою смайликів.

 

Для того, щоб виховати інтерес до навчання та заохотити дитину ходити у школу я на уроках використовую комп’ютерні технології та різноманітні сучасні та цікаві ігри, що робить процес навчання легкодоступним та зрозумілим для дітей.

На уроках літературного читання ми переглядаємо презентації про життя і творчість письменників та поетів, які формують інтерес до вивчення літературних творів. Часто робимо виступи біля дошки, що формує у дітей впевненість. Діти полюбляють малювати малюнки до творів літератури, що допомагає зрозуміти зміст прочитаного.

На уроках природознавства дітям подобаються уроки на природі, тому часто виходимо в шкільний сад і проводимо урок на свіжому повітрі, спостерігаючи за природою навкруги.

Цікавим для учнів є також урок основ здоров’я та курсу за вибором  молодших школярів за круглим столом та чашкою чаю, що знімає напруження і діти із задоволенням обмінюються своїми думками.

Дуже полюбляють учні подорожі в бібліотеку, на фотовиставку, в краєзнавчий музей, екскурсії та майстер-класи, де діти виготовляють вироби із солоного тіста, з паперу, готують їжу, після яких залишаються незабутні враження.

Діти  з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах. Учням класу дуже подобаються класні години, пов’язані з творчими завданнями, різноманітні турніри, вікторини. Вони завжди із задоволенням беруть у них участь, весь час дуже активні.


Я , Сезьомова Лілія Іванівна , вчитель 4-класу зацікавлюю дітей до навчання , застосовуючи такі методи і прийоми :

– Заохочення схваленням, похвалою;

-Заохочення довірою;

  • Пізнавальні ігри з урахуванням віку. Вони передбачають ситуації переживання успіху, оскільки також спрямовані на створення ситуацій, але ігрових, які викликають яскраві емоційні переживання;
  • Метод стимулювання, основним правилом якого є: «Це згодиться в житті», «Без цього не можна бути освіченою та культурною людиною», «У майбутньому це стане тобі необхідним»;

  • Групова робота, яка сприяє відчуттю позитивної атмосфери в колективі ;

  • Вправа «Мікрофон» , це дає можливість висловлювати свою думку і вислухати  товаришів;

  • Трибуна , де кожна дитина навчається бути оратором.