Батькам

Адаптація Довіра Я "Зриваюся на дитині" що робити?  ​Сприймання-імеджу-батьків-жартівлива-презентація Ресурсозбереженість Батьків Харчування - інформація для батьків
Пам’ятка для батьків. Як зняти емоційну напругу  учнів молодшого шкільного віку. Найбільш ефективними  методами  зняття емоційної  напруги учнів молодшого шкільного віку є техніки саморегуляції (дихальна гімнастика, релаксація, імітаційні та рольові ігри, етюди), фізичні навантаження, домашній затишок  і   спілкування з «чотириногим другом»; гра; арттерапія ( лялькотерапія, ізотерапія, казкотерапія, музикотерапія) .
Техніки саморегуляції
Дихальна гімнастика . Зробити глибокий вдих, випинаючи живіт уперед до відчуття участі в цьому діафрагми. Тепер трохи повільніше, видихаючи повітря до втягування живота всередину. При цьому дитина повинна уявляти, що вдихає цілющий кисень – здоров’я, спокій, а видихає повітря, непотрібне організмові, -хворобливість і хвилювання. Релаксаційні вправи: “Тиша” Тихіше, тихіше, тиша! Розмовляти не можна!
Ми втомилися – треба спати – ляжемо тихо на ліжко І тихенько будемо спати. “Бажання” Дитина лежить на килимі горілиць. «Уяви, що очі дивляться на небо прекрасне. Бачиш скільки зірок на небі ясному. Можна їх порахувати, а можна вибрати одну. І бажання  своє загадати. Раз, два, три бажання зірочка моє прийми! » “Рибки в морі” Дитина сидить і дивиться на картинку  “Рибки в морі” .«Море хвилюється,1-2-3. Рибки пливуть всі туди- сюди . Очки закрий і слідом пливи. Очки відкрий і цю ж рибку знайди ». “Дощик” Дитина лежить на ліжку, на животі ручки під підборіддям. Очки відкриті . «Дощик – кап-кап по даху. Ось уже його не чути. Очка закриваються, із сонечком зустрічаються. Дощик раптом полив рікою, парасолькою я закрився великою. Дощик  втікає, я очка відкриваю ». Фізичні навантаження
Якщо в дитини поганий настрій, їй необхідно гратися на свіжому повітрі в рухливі ігри, спортивні ігри — футбол, волейбол, теніс. Домашній затишок, спілкування з чотириногим другом. Дитина повинна знати, що коли їй дуже погано, її образили, треба йти додому. Домашній затишок, добре і лагідне слово рідних допоможуть їй. Вчені вважають, що кішка та собака знімають стресовий стан, заспокоюють нервову систему.
Гра
Гра – явище феноменальне, вона притаманна всім дітям без винятку. Особливу значущість гра має  для першокласників,   оскільки це та діяльність, без  якої  дитина шести років  не може нормально жити і розвиватись. Тому  доцільно батькам  учнів першого класу  подбати про те, щоб діти достатньо гралися у вільний від шкільних занять час.  Творчо, оригінально наслідуючи дорослих, дітей,  поведінку уявних персонажів, їх  ставлення до оточення, дитина засвоює моральні норми,  на чуттєвому рівні прилучається до   культури   середовища,  що її оточує. Засоби арттерапії
5.1. Казкотерапія, лялькотерапія. Читання цікавої казки, оповідання сприяє зменшенню нервового напруження і заспокоює дитину. Хоча ця порада досить індивідуальна, деякі діти не люблять слухати  читання книжок. Сидіння на місці  в бездіяльній позі  активних  дітей збуджує. В таких випадках , казочку краще розіграти за допомогою  іграшок. В пригоді стануть  пальчиковий  і рукавичковий театр , чи  навіть м’які іграшки. 5.2. Ізотерапія Живопис своїм розмаїттям кольорів, грою світла й тіні створює особливу дію на психіку дитини. Крім споглядання намальованих картин , можна  запропонувати дитині  самій виступити в ролі художника . Техніка «Малюємо кола» . Вік: 7-12років Час проведення: 15-20 хвилин. Обладнання: аркуш паперу формату А-3 ( старі шпалери), кольорові олівці, кольорова крейда, фломастери. Інструкція : «Намалюй коло бажаного розміру та кольору. Намалюй ще одне або два кола будь-якого розміру та кольору. Тепер поглянь на намальовані кола – ти задоволений отриманим результатом? Якщо є бажання, то можна відкоригувати свої малюнки (навести контур чи, наприклад, домалювати ще одне коло). Поглянь на полотно, що лежить перед тобою. Намалюй щось приємне у тих колах. Якщо маєш бажання, вільний простір, що залишився навколо кіл, можна також заповнити візерунками, символами чи написами.» Після закінчення роботи обов’язково  слід запитати  в дитини, що вона  намалювала, що при цьому почуває, вона має усвідомити всі ті почуття, переживання, думки, що виникали в процесі малювання.  Коло – «міфологічний символ гармонії». Вважається, що завдяки відсутності кутів коло є найдоброзичливішою з усіх геометричних фігур і символізує дружнє ставлення, схвалення, співчуття. Робота в колі, з одного боку, активізує емоційне та інтуїтивне мислення, а з іншого, – структурує особистість. Зображення, що знаходиться всередині кола, є своєрідним містком між зовнішнім та внутрішнім світом маленького художника. Характер з’єднувальних ліній можуть бути досить інформативними, наприклад, маленькі розміри кіл та розташування їх ближче до краю полотна, похмурі кольори, наявність штрихування свідчитимуть про несприятливий фізичний чи психічний стан дитини, високий ступінь напруги, тривожності, в той час як яскраві кольори та експериментування із простором можуть бути індикатором хорошого самопочуття, впевненості у власних силах. 5.3. Музикотерапія Невропатолог і психіатр В.М. Бехтєрев довів, що в дитячому віці нормальному, здоровому розвиткові організму сприяють ніжні колискові пісні, спокійна музика. Зняття емоційної напруги  за допомогою арт-терапевтичних технік, можна починати вже з 2-3-х років життя дитини. В  маленькому віці дитині важко озвучувати свої проблеми, а виконуючи які-небудь дії, дитина починає сама їх вирішувати. Це дуже є цінним для дітей з тяжким порушенням мовленням та затримкою психічного розвитку. Крім того, засоби арттерапії  надають можливість об’єднати дитину та батьків.   Підготовлено за матеріалами В.І.Шахненко